Hairdressers United; het eerste 24-uurs wereldwijde online haarfestival

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:
Hairdressers United is 's werelds grootste online liefdadigheidsfestival, met als doel kappers te voorzien van een nieuw niveau van creatieve inspiratie, terwijl ze tegelijk ook steun geven aan een branche die in crisis verkeert.

Markeer de datum in je agenda: dinsdag 5 mei (voor Nederland bij toeval tijdens 75 jaar bevrijding) en maak deel uit van een wereldprimeur. Volg de unieke uitzending en ontvang relevante tips, tricks en advies, door kappers, voor kappers; allemaal gratis toegankelijk, direct op jouw scherm, in je eigen huis.

Online haarfestival

Tijdens het 24-uurs livestream-evenement zullen 36 verschillende hairstylisten uit 19 landen (en binnen dertien verschillende tijdzones) een verscheidenheid aan educatieve en creatief inspirerende content presenteren tijdens dit online haarfestival:

  • Haarkleuringen, inclusief blonderen, balayage en blur technieken.
  • Knip- en stylinginspiratie, inclusief barber art. 
  • Up-do tutorials, inclusief bruids- en vlechttrends.…en nog veel meer! 

Er wordt gestart in Australië en via China, Rusland, het Midden-Oosten en Europa doorgegaan naar Brazilië, Canada en de US. 

Hairdressers United te zien op YouTube

Via sociale media wordt dit 24-uurs online haarfestival gehost op YouTube, met creatieve content tijdens korte pauzes tussen de live-streams, en tegelijk ook op Instagram en Facebook. Elke hair artist zal gedurende 40 minuten live worden gestreamd om zijn of haar specialisme te demonstreren. Kijkers krijgen ook informatie over de fondsenwerving, over de poging om een wereldrecord te vestigen en er is gelegenheid om vragen te stellen tijdens een vraag- en antwoordsessie. 

In samenwerking met Fritz Henkel Stiftung

In deze wereldwijd uitdagende tijd ervaart misschien niet iedereen een even sterk gemeenschapsgevoel. Met dit in het achterhoofd nam Henkel Beauty Care Professional de beslissing om met Hairdressers United een liefdadigheidsevenement te organiseren. Het doel? Fondsenwerven door middel van betrokkenheid van de deelnemers en donaties tijdens de livestream. Alle giften worden aan de gemeenschap gedoneerd, en een gelijk bedrag wordt gedoneerd door Henkel en de Fritz Henkel Stiftung. De verschillende regio’s krijgen de kans zelf te beslissen waar het geld naartoe gaat, of dat nu een specifieke brancheorganisatie is die in nood verkeert, het Rode Kruis of United Ways. 

Timing Benelux

12.20 uur, Hester Wernert-Rijn, @hesterwernert. Goed doel: 1% for the planet
13.00 uur,  Arjan Bevers, @arjanbevers. Goed doel: Rode Kruis

Voor Schwarzkopf Professional zijn de bijdragende hair artists verder UK Ambassadors, Lesley Jennison (@lesleyjennison) en Tyler Johnston (@tylerjohnstonhair). Daarnaast zijn ook USA Ambassador, Linh Phan (@bescene), de Braziliaanse Ambassador Natan Correia (@natancorreia) en uit Spanje het creatieve team X-presion (@xpresioncreativos) aanwezig. 

Uit de Henkel-merkenfamillie, krijgen zij gezelschap van JOICO Ambassador, Larisa Love (@larisadoll). INDOLA Ambassadors Andy Smith (@andysmith_stylist) en Denis Shefel (@shefeldenis). Kenra Ambassador, Lo Wheeler (@lo_wheelerdavis). Sexy Hair Ambassador, Antonio Estrada (@antestradahair). #MyDentity Co-Creator, de enige echte Guy Tang (@guy_tang). Pravana Ambassador, Taylor Rae (@taylorrae_hair). Tot slot, Alterna Ambassador, Paul Wintner (@wehostylist).

Volg je favoriete Henkel Beauty Care Professional merken op Instagram voor meer informatie #TogetherWeStand #StrongBonds #HairdressersUnited
#togetherapassionforhair    #stayinspired    #UnitedWeEdYOUcate

Meer info? Check dan hier.