Overleven na de Coronacrisis

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:
We leven momenteel in onzekere tijden. De agenda’s zijn leeg, klanten kunnen niet naar de salon komen. Ondertussen wordt er achter de schermen hard gewerkt aan plannen voor een zogeheten ‘anderhalve meter economie’. Wat gebeurt er als kapsalons weer open mogen? Waar moet je als ondernemer allemaal aan denken?
  • Werk je met een groot team? Laat je medewerkers als het ware in ploegen werken en verspreid het aantal mensen daardoor over de dag.
  • Communiceer! Bespreek nieuwe regels en richtlijnen met je team en vermeld het aan je klanten. Heb je tijd voor een persoonlijk gesprek met klanten, bel ze dan op: hoe persoonlijker, hoe meer gewaardeerd. 
  • Laat meer ruimte tussen behandelingen en laat klanten weten dat ze niet in de zaak kunnen wachten. Misschien is het mogelijk om buiten een zitje met parasol te plaatsen waar de volgende klant even kan wachten?
  • Netbeauty Salonmarketing kan een online intake/advies module voor je site maken. Via de site vullen nieuwe klanten een aantal vragen in, waardoor een advies op maat kan worden gemaakt. Nu de salons nog dicht zijn, kun je aan de hand van het advies styling- of verzorgingsproducten op maat aanbieden aan de hand van het advies. Straks scheelt het tijd in de salon als de klant vooraf online de vragen heeft ingevuld.
  • Adverteren op Google en Facebook is momenteel tijdelijk goedkoper, omdat de prijs van advertenties afhankelijk is van de vraag. Investeer nu in het vergroten van je naamsbekendheid, door gerichte advertenties te plaatsen. Je plukt er straks de vruchten van.
  • Zorg dat je alvast online boekbaar bent voor na 28 april, het verzetten van afspraken van klanten is minder erg dan dat je met een lege agenda straks weer open mag met de salon. Mocht je de klanten moeten bellen om de afspraak te verzetten, heb je direct een klantcontact momentje.

Door: Daphne Doemges-Engelen