Meer bezoeken

Λ In het eerste kwartaal van 2007 is het aantal behandelingen door schoonheidsspecialisten en kappers met 3,5 % gegroeid ten opzichte van dezelfde periode van 2006. Het aantal behandelingen neemt toe sinds het derde kwartaal van 2007. Hiermee is een einde gekomen aan de dalende trend in het aantal bezoeken aan kapsalons en schoonheidssalons. De omzet in de branche groeide in het eerste kwartaal van 2007 met 6,8 procent. In 2006 was de omzetgroei nog 3,1 procent. Die groei kwam vooral door prijsstijgingen in de branche. De prijzen lagen in 2006 gemiddeld 3,2 procent hoger dan in 2005.
(Bron: StatLine, kappers en schoonheidsverzorging)
14 juni 2007

Deadline Make-up Award nadert

Λ Wil jij meedoen aan de Make-Up Award 2007, de jaarlijkse fotowedstrijd voor visagisten? Wacht dan niet te lang met het maken en insturen van je foto, want de deadline is al op 3 juli aanstaande! De winnaars van de juryprijs krijgen een geldprijs van €500 en de winnende foto’s worden op de cover van Visagie geplaatst. Bovendien maak je kans op de publieksprijs van €100. Meedoen? Download dan het deelnameformulier en wedstrijdreglement hier.
5 juni 2007

Bibi de Vries vertrekt

Λ In een bijzondere bestuursvergadering heeft Bibi de Vries op maandag 19 maart 2007 aangekondigd dat zij met onmiddellijke ingang haar functie als voorzitter van de Koninklijke Algemene Kappersorganisatie (ANKO) neerlegt. Vice-voorzitter Chris Boerland neemt als waarnemend voorzitter haar taken over totdat de Algemene Ledenvergadering op 21 mei zal beslissen over de definitieve opvolging.Bibi de Vries geeft aan dat haar nieuwe functie als directeur bij Achmea Corporate Relations alle aandacht en tijd vraagt en qua tijdsbesteding niet te combineren is met het intensieve voorzitterschap van een brancheorganisatie. De Vries: “Ik kan de Anko niet meer de tijd geven die het verdient. En dat kan natuurlijk niet, zeker gelet op de vele belangrijke ontwikkelingen en aandachtspunten die in de kappersbranche aan de orde zijn.”Het bestuur betreurt het vertrek, maar heeft begrip voor de beslissing en zal onder leiding van waarnemend voorzitter Chris Boerland onverkort vasthouden aan het ingezette beleid en op dezelfde koers verdergaan. (bron: Anko)
23 maart 2007

Veiligheid haarkleurmiddelen

Λ De Nederlandse Cosmetica Vereniging heeft kennis genomen van berichten in de media die
spreken over een studie door de Europese Commissie aangaande haarkleurmiddelen. Deze studie
is door de Europese Commissie nog niet vrijgegeven. Een gedetailleerde reactie is daarom op dit
moment nog niet mogelijk. Haarkleurmiddelen behoren tot de meest onderzochte en op veiligheid geteste consumentenproducten in de huidige markt, wanneer aangebracht volgens de instructies. De cosmetica-industrie doet er alles aan om de veiligheid van haarkleuringen te waarborgen. Ook de Europese Unie wil dat alle kleurstoffen die nu worden gebruikt voor haarkleuringen grondig door het SCCP zijn onderzocht, om de veiligheid ervan te waarborgen. Zoals ieder product dat regelmatig wordt gebruikt kan ook haarkleuring, ondanks dat het uitvoerig is onderzocht op huidverdraagzaamheid, een allergische reactie veroorzaken. Wanneer een huidreactie optreedt, kan verder contact met het product het beste worden vermeden. Bovendien is van belang dat de huidreactie door een deskundige wordt onderzocht. Om de gevolgen van allergische reacties te verkleinen, is het altijd raadzaam een gevoeligheidstest te doen 48 uur vóór het aanbrengen van het product in het haar. Om veilig gebruik te garanderen, hebben cosmeticafabrikanten dit dan ook aangegeven op de gebruiksaanwijzing van deze producten. De cosmetica-industrie steunt de Europese Commissie bij het reguleren van het gebruik van ingrediënten in haarkleuringen en zal meewerken aan het in stand houden van de hoge veiligheidsstandaarden die gelden voor haarkleurproducten, om het consumentenvertrouwen nog verder te versterken. Voor meer informatie: Nederlandse Cosmetica Vereniging: tel. 030-6049480, www.ncv-cosmetica.nl
(bron: Nederlandse Cosmetica Vereniging)
21 maart 2007

Nederlandse Make-up Kampioenschappen

Λ Op zaterdag 17 maart vond het Nederlands Make-up Kampioenschap plaats met als opdracht ‘Beauty Fantasy’, een verrassende en vooral kleurrijke fantasiemake-up voor een bijzondere gelegenheid, die de schoonheid van het model een extra(vagante) dimensie geeft. Marit Jasperse uit Bergschenhoek eindigde op de eerste plaats, Sacha de Vrieze uit Amsterdam als tweede en Marloes van Daalen uit ‘s Gravezande als derde.
Op zondag 18 maart was de opdracht ‘Beautiful Bride’, een perfect aangebrachte en vooral creatieve en originele dagmake-up voor een bruid, waarmee ze op haar bruiloft het stralende middelpunt is. Chantal Jongen uit Munstergeleen ging met de hoogste eer strijken, Barbra Oliemans uit Burgerbrug werd tweede en Adaja Vlok uit Houten derde. 
Op maandag 19 maart vond het Nederlands Kampioenschap bodypainting plaats, met als thema ‘Queen of Hearts’. Het thema diende tot uitdrukking te komen in een romantische en hartveroverende verschijning die tot de verbeelding spreekt, waarbij minimaal 50% van het lichaam voorzien moest zijn van bodypaint en/of airbrush. Bert Verstappen uit Venlo won de eerste prijs, Tjorven Sladic uit Amsterdam werd tweede en Sabine Gabriëlle Vogel uit Rotterdam derde. De Nederlandse Make-Up Kampioenschappen 2007 werden georganiseerd door de vakbladen Visagie en Esthéticienne in samenwerking met VNU Exhibitions en de BT & EA en vonden plaats tijdens de vakbeurs Beauty Trade special in Utrecht. Het evenement werd financieel mogelijk gemaakt door de BT & EA, de vereniging van leveranciers van schoonheidsspecialisten.
20 maart 2007 

Viva la Donna Awards 2006/2007

Λ Viva la Donna is een stichting die tot doel heeft om vrouwen met kanker of zij die daarvoor behandeld zijn weer te laten stralen. Door middel van benefiet shoppingmiddagen en de verkoop van cadeauproducten zamelt zij de financiële middelen in om initiatieven voor vrouwen met kanker of zij die daarvoor behandeld zijn op te zetten. Stichting Viva la Donna voert haar taken uit door middel van donaties en de inzet van vele vrijwilligers. De organisatie zet op 17 maart aanstaande een aantal mensen in het zonnetje! Afgelopen jaar hebben een groot aantal instituten, leveranciers en vrijwilligers zich ingezet om Viva la Donna tot een groot succes te maken. Mede daardoor konden zij vele duizenden vrouwen met kanker of zij die daarvoor behandeld zijn een verwengevoel aanbieden. Tijdens Beauty Trade Special vindt op 17 maart om 15.00 uur de eerste uitreiking van de Viva la Donna Awards plaats, op het kleine podium in de entree van hal. In samenwerking met  Beauty in Nederland is de afgelopen weken een selectie gemaakt van personen, salons en merken die zich extra hebben ingezet om veel vrouwen met kanker te laten stralen. Kijk voor meer informatie over Viva la Donna op www.vivaladonna.nl.
16 maart 2007

Onderwijscongres 'De Inspiratie'

Λ Om alle betrokkenen voor te bereiden op het competentiegerichte beroepsonderwijs, om mbo-leerlingen praktijkgericht op te leiden, organiseert KOC Nederland – het kenniscentrum van de uiterlijke verzorging - op donderdag 29 maart aanstaande in ’t Spant in Bussum een onderwijscongres met als thema  ‘De Inspiratie’. Dit groots opgezette congres is zowel bedoeld voor praktijkopleiders van erkende leerbedrijven als voor directeuren, coördinatoren en docenten van mbo- en vmbo-scholen.
Het congres begint met een plenaire sessie in de vorm van een ‘kort geding’ tegen ‘het nieuwe leren’, zoals het competentiegerichte beroepsonderwijs ook wel genoemd wordt. Onder leiding van ‘rechter’ Niko Persoon – in het dagelijkse leven algemeen directeur van KOC Nederland – zullen aanklager en  verdediger voor- en tegenstanders van ‘Het nieuwe leren’ als getuige oproepen. Op basis van de slotpleidooien zal een jury, bestaande uit congresdeelnemers, een uiteindelijk oordeel vellen over de komende vernieuwingen in het beroepsonderwijs. Er zijn bovendien maar liefst 18 verschillende workshops en presentaties, over o.a. de organisatorische aspecten van competentiegericht opleiden, toetsen en examens, de kwaliteit van leren in de praktijk en de hierop afgestemde leermiddelen, het effectieve coachen van zowel praktijkopleiders als leerlingen, alsmede de verwachte vaardigheden van docenten en praktijkopleiders in het nieuwe onderwijssysteem. De dag wordt afgesloten met een veelbelovende slotpresentatie met de titel ‘Generatie Einstein’. Het intrigerende thema van deze afsluitende plenaire sessie is ‘De jeugd van tegenwoordig, een gebruiksaanwijzing voor een nieuwe generatie’ – een onderwerp waarover tijdens de afsluitende borrel ongetwijfeld nog ruimschoots zal worden nagepraat.
Voor meer informatie: KOC, www.koc.nl
6 maart 2007

Make-up kampioenschappen 2007

Λ Ben jij een creatieve visagist en wil jij je talenten laten zien op het grote podium tijdens de vakbeurs Beauty Trade special in Utrecht? Schrijf je dan nu in voor de Nederlandse Make-Up Kampioenschappen van 17 t/m 19 maart aanstaande! Tijdens de vakbeurs Beauty Trade special op 17, 18 en 19 maart 2007 in Utrecht organiseren de vakbladen Visagie en Esthéticienne in samenwerking met VNU Exhibitions en de BT & EA namelijk weer de jaarlijkse Nederlandse Make-Up Kampioenschappen.
Op zaterdag 17 maart kun je je uitleven op de opdracht ‘Beauty Fantasy’, een verrassende en kleurrijke fantasiemake-up voor een bijzondere gelegenheid, die de schoonheid van het model een extra(vagante) dimensie geeft. Voor de voorbereiding in de backstage krijg je een uur de tijd en een uur werktijd op het podium.
Op zondag 18 maart is het thema ‘Beautiful Bride’, een perfect aangebrachte en vooral creatieve en originele dagmake-up voor een bruid, waarmee ze op haar bruiloft het stralende middelpunt is. Je hebt hiervoor een uur voorbereidingstijd in de backstage en een uur werktijd op het podium.
In de categorie bodypainting op maandag 19 maart is het thema ditmaal ‘Queen of Hearts’, een romantische en hartveroverende verschijning die tot de verbeelding spreekt. Voor de voorbereidingen in de backstage is 1,5 uur beschikbaar en dezelfde tijd voor de finishing touch op het podium. De winnaar in deze categorie mag zich een jaar lang Benelux Make-Up Artist 2007 noemen.
In elke categorie zijn mooie prijzen te verdienen: 1e prijs: een geldbedrag van €250 en een fraaie trofee, 2e prijs €150 en een trofee en de 3e prijs €100 plus een trofee. Per categorie ontvangen de tien hoogst geëindigde deelnemers een op naam gestelde oorkonde. Alle deelnemers ontvangen een herinnering aan de wedstrijd.
In de eerste twee categorieën is plaats voor maximaal 48 deelnemers, bij fantasiemake-up/bodypainting maximaal 36. Wil je meedoen, download dan hier het inschrijfformulier en je ontvangt zo snel mogelijk het complete wedstrijdreglement. Een aantal tips alvast: lees het wedstrijdreglement en zeker de opdracht goed door, want dat kan punten schelen tijdens de wedstrijd! Zorg voor een goed model, dat bij de opdracht past en zich ook gemakkelijk op de catwalk kan bewegen. Verdiep je in de actuele trends, want daarop zal worden gelet bij de beoordeling. Ook op hygiënisch werken zal de jury kritisch toezien. 

Beautyweb vernieuwd

Λ De site van www.beautyweb.nl is in een geheel nieuw jasje gestoken en biedt consumenten nog meer informatie over alles op het gebied van uiterlijke verzorging. De site is overzichtelijk ingedeeld in huidverzorging, make-up, haarverzorging, voetverzorging en hand- en nagelverzorging en daar zijn de categorieën medisch en voeding aan toegevoegd. Nieuwe producten, handige tips en leuke wetenswaardigheden over alles wat met beauty te maken heeft? Het staat op BeautyWeb! Bezoekers van de site kunnen een gratis abonnement nemen op de digitale nieuwsbrief Bits of Beauty, die maandelijks wordt verzonden. Er is ook een handige zoekmachine, de Beautywijzer, waarmee snel en simpel een schoonheidsspecialist, kapsalon, visagist, nagelstudio of voetverzorger in de buurt gevonden kan worden. Wil je zelf gevonden worden en heb je een abonnement op één van onze vakbladen, dan kun je voor €30 per jaar een vermelding krijgen (normaal €60). Dit is inclusief een link naar je eigen website, een afbeelding en uiteraard de specialisaties en merken. Voor meer informatie kun je contact nemen met de afdeling Klantenservice op tel. 020-6916666.
2 november 2006

Archief

Λ