Nummer 8, december 2011

Nummer 8, december 2011

Cover credits: Haar: Piet-jan Duivenvoorden/ Romy de Borst
Visagie: Romy de Borst
Fotograaf: Herman van Gestel
Model: Lotte Keijzer B&M model Magnagement
Special Thanks to Leen Schaap (R.I.P) Plaza studio`s

Λ

The experience is yours!

The experience is yours!

Hair Business Experience is een compleet nieuw evenement voor ondernemende kappers: een initiatief van de Koninklijke ANKO in samenwerking met het ondernemersmagazine KappersNieuws. Het heeft zich op 21 november bewezen als inspirerend businessevent met topsprekers, inspiratiesessies, shows, dinerbuffet en veel beleving. De kappers kwamen massaal naar de inspirerende middag en avond in het Media Plaza in Utrecht om samen met collega’s te genieten van dit gloednieuwe event met een compleet programma vol interactie en informatie op het gebied van management, marketing, media, vaktechniek en haarmode. Rob Vos, directeur van de ANKO: "Hair Business Experience wil ondernemers ondersteunen en een nieuw perspectief bieden." In Le Salon een uitgebreid verslag van dit nieuwe evenement!

Λ

Out with the old, in with the new

Out with the old, in with the new

Al sinds de overname van de titel van kappersvakblad LeSalon door Koggeschip Vakbladen is het blad in beweging geweest. In de afgelopen jaren hebben we vele kappers geportretteerd, zagen we trends komen en gaan, hebben we jarenlang lief en leed met jou gedeeld. Ontelbare shows zijn bezocht om jou daarvan verslag te doen (och, wat hadden we het zwaar) en vele nieuwe producten hebben we op de markt zien komen. Aan al dit moois komt nu een einde…nee hoor, helemaal niet! We gaan gewoon lekker door, maar dan nog beter en veelzijdiger in de vorm van StyleVision. Met StyleVision groeien we samen met jou door naar de toekomst, een toekomst vol nieuwe trends, shows, verhalen, portretten en dat vele meer dat jouw branche juist zo aantrekkelijk maakt. Sterker nog, het wordt alleen maar beter: door de samenwerking met de redactie van vakblad Visagie kunnen we jouw vakblad nog veel interessanter maken dan het al was en het helemaal afstemmen op wat er tegenwoordig van jou gevraagd wordt. Wij hebben er veel zin in en zien je graag terug in januari bij het eerste nummer van StyleVision, fijn 2012!

Λ

Paul Mitchell lanceert Awapuhi

Paul Mitchell lanceert Awapuhi

Het was een gezellige bedoening bij Beachclub Sunrise in Best; alle Paul Mitchell fans hadden zich daar verzameld voor de lancering van de nieuwe Awapuhi-lijn. Awapuhi is een ingrediënt dat al 30 jaar in veel Paul Mitchell producten wordt gebruikt. De Awapuhi is een wilde gemberplant die groeit in Paul Mitchell’s eigen duurzame farm op Hawaï. De nieuwe Keratriplex formule waarop zelfs patent is aangevraagd, wordt nu gebruikt voor een eigen lijn ter ere van deze bijzondere plant. De Keratriplex formule doordringt, herstelt en beschermt beschadigd haar. Het haar wordt aangevuld met essentiële proteïnen en intense vochtregulatie zodat het weer gezond wordt en er glanzend uitziet. Lees snel meer!

Λ

Kappersgroothandel Apeldoorn

Kappersgroothandel Apeldoorn

Kappers Groothandel Apeldoorn heeft een nieuwe studio en dat werd groots gevierd! Op zondag 30 oktober lag de rode loper uit in Apeldoorn: klanten, familie, vrienden, iedereen was welkom om de nieuwe studio te komen bewonderen. Onder het motto 'Kom binnen! Onze nieuwe studio is klaar!' Werden alle gasten op de rode loper verwelkomd door een ingehuurde komiek. Terwijl achter de schermen hard werd gewerkt door Ad en Sjaan Peters, Ingeborg van der Ven en Natasja Keijzer die later allemaal een presentatie zouden geven, mocht Le Salon alvast doorlopen naar de gezellige hal. Deze was voor de gelegenheid aangekleed met een mobiele koffiebar en een groot scherm waarop later de verrichtingen in de studio werden getoond. De officiële opening verricht door niemand minder dan Richard Koffijberg… meer weten? Sla snel jouw favoriet vakblad open!

Λ

Color Trophy

Color Trophy

Voor de achtste keer organiseerde L'Oréal Professionnel de Color Trophy finale. Daarvoor werd op 16 oktober alles uit de kast gehaald. Niet alleen stond het koninklijk theater Carré helemaal in het teken van kleur, kapsels en creativiteit, host van deze avond was niemand minder dan het gezicht van L'Oréal Professionnel: Sylvie van der Vaart. Niet alleen voor de vijftien Color Trophy finalisten en hun aanhang was het spannend, ook Sylvie zag een bijzondere avond tegemoet. "Achttien jaar geleden was ik kappersmodel en nu ben ik het gezicht van L'Oréal Professionnel en presenteer ik de Color Trophy finale-avond." Deze achtste editie werd het roer omgegooid. In Le Salon lees je het hele verslag!

Λ

Verder in dit nummer

Actueel: Nieuws uit de branche
Voet bij stuk: ZZP weg ermee!
Fotogalerie
Volgens Hein: John Beerens Salon Takeover
Buitenland: Wiel en Ell Essers
Starter: Salon LUXe
Show: Glamorous by Nature
Inspirerend: 5 minute updo
Steekproef:
Extra: Balmain
Praktijk: The Tom boys
Spiegelingen: Nederlandse Kappersakademie
Chain Reaction: achter de stoel, niet met de rekenmachine
Uitgekamd: Coos op pad
Producten: Nouveautés

Het volgende nummer van StyleVision verschijnt rond 3 februari.