Nummer 2, april 2010

Nummer 2, april 2010

Haar: Mark van Westerop voor www.pro-solo.com
Producten: Bumble and bumble en Haircontrast
Make-up: David Stella
Fotografie: www.sharonmoryosef.com
Styling: Alberto Almelda
Photoshop: Kfir Benisho
Model: www.dominique-models.be

Λ

Hair Style 2010

Hair Style 2010

Recessie? Beursmoe? Hier was niets van te merken toen Le Salon voor Hair Style de Rotterdamse Ahoy binnenliep. Grote stands van Keune en Farouk Systems domineerden de beursvloer, met demonstraties die de hele dag door gingen. Topkappers waren in de stands uitgenodigd om het merk te promoten en de beursorganisatie had minipodia in de gangpaden neergezet, zodat bezoekers continu de nieuwste trends en creaties konden zien. Angelo Seminara, British Hairdresser of the Year, toonde zijn vakmanschap met edgy kapsels. Ook aanwezig was Daphne Deckers, de nieuwe ambassadeur van Farouk Systems.

Λ

Feel the Difference

Feel the Difference

Majuba Hairproducts begon 25 jaar geleden in de Majubastraat in Amsterdam als een klein winkeltje in kappersbenodigdheden. Inmiddels is de zaak - sinds de heropening in 2009 omgedoopt tot Majuba Hair & Beauty Products - uitgegroeid tot een enorme, moderne groothandel voor alle producten, diensten en opleidingen die een kapper nodig heeft. Nieuw in het assortiment zijn de Feel the Difference-producten.

Λ

Explosion

Explosion

Om het nieuwe jaar feestelijk in te luiden, gaf Joico 10 januari een spetterende nieuwjaarsborrel onder de naam Explosion. Ondanks de sneeuw waren er 400 kappers naar Luz-restaurant-bar te Eindhoven gekomen. Bert de Zeeuw kapte verschillende modellen en André Heesen en Hamet Binemar gaven een presentatie met rockinvloeden.

Λ

Van Izerloo Haarmode

Van Izerloo Haarmode

De Van Izerloo’s zijn al ruim 120 jaar een begrip in het Zuid-Hollandse dorp Strijen. In oktober openden zij hun nieuwe zaak in de Kerkstraat. Henk van Izerloo haalt herinneringen op aan wedstrijden die hij deed samen met Van de Tonnekreek, Sweers, Uffels, De Joode, Peters. De oude glorietijd herleeft.

Λ

De kunst van het verleiden

De kunst van het verleiden

De nieuwe lente/zomerlook van Keune uit de trendlijn Eve-olution heet Regency Court. De naam verwijst naar het decadente, achttiende-eeuwse Europese hof, waar alles draait om genotzucht en de kunst van het verleiden. Kijk mee met de schitterende foto’s van Keune.

Λ

Verder in dit nummer

Actueel: Nieuws uit de branche
Voet bij stuk: Goede raad is duur
Meningen: De machtsstrijd bij Anko
Sales: Branding
Interview: Tien jaar Elk wat wils
Spiegelingen: Van Izerloo Haarmode
Steekproef
Fotogalerie
Inspirerend: 5 minute updo’s
Praktijk: Sunday Best
Trend: De kunst van het verleiden
Haarlijn: Feeling: het gevoel van de zomer
Step-by-step: bloemsilhouet
Economie: Crisis: uitdaging en kans
Portret: Feel the difference
Ondernemen: Wat ging er mis?
Chain Reaction: Natuurlijk
Uitgekamd: Coos op pad
Producten: Nouveautés

Het volgende nummer van Le Salon verschijnt rond 26 mei 2010.