Nummer 7, november 2009

Nummer 7, november 2009

Cover: Haar: Jeffrey Janssen
Fotografie: Gilbèrt François
Visagie: Yokaw @ Angelique Hoorn
Model: Ulla Models

Λ

Hair Congress Paris

Hair Congress Paris

Het Hair Congress vond op 13 en 14 september plaats op een chique locatie aan de Champs Elysée in Parijs. Het hele weekend waren er shows te bewonderen van onder andere Sebastian, L’Oréal Professionnel, Toni&Guy en Bumble & bumble. Ook senior network educator van Bumble & bumble Mark van Westerop van Kapsalon Solo in Alkmaar reisde af naar Parijs, waar Bumble & Bumble zich voor het eerst in Europa presenteerde op het podium. “Ik vond het geweldig om mee te mogen doen aan het Hair Congress en topstylisten in actie te zien en met hen te werken”, vertelt een enthousiaste Mark aan Le Salon.

Λ

Trend Vision Award 2009

Trend Vision Award 2009

Dit jaar is Berlijn het toneel van de internationale Trend Vision Awards. Maar dat was nog ver weg voor de deelnemers van de Nationale Trend Vision Awards, die eind september plaatsvond in de Westergasfabriek in Amsterdam. Hier werd gestreden om de felbegeerde award en natuurlijk deelname aan de internationale wedstrijd. Een maand eerder nomineerde de jury de beste inzendingen, waaruit de nationale winnaars van de Trend Vision Color Award en de Trend Vision Young Talent Award werden gekozen.

Λ

Secret Fashion Trip

Secret Fashion Trip

Ooit een vliegtuig ingestapt zonder te weten waar de reis naar toe gaat? Het overkwam de 150 deelnemers van de Cosmo Secret Fashion Trip. Eind september namen zij plaats in het Cosmo-vliegtuig om een paar uur later voet op onbekende bodem te zetten. Le Salon reisde mee naar… ‘bestemming onbekend’. De organisatoren wisten de eindbestemming tot op het laatste moment geheim te houden. In Le Salon lees je waar de reis naartoe ging.

Λ

Lendan

Lendan

Ze deden hun naam eer aan, het bedrijf World of Happiness, die op 21 september een event organiseerde in Het klooster in Woerden. De drie merken Lendan, Glynt en Hairgum werden aan het publiek gepresenteerd door diverse kappers, waaronder de Spaanse Luis Vinuela. Maar er was meer, want een onderdeel van de show was om te huilen. Niet omdat het slecht was, nee, integendeel! Nieuwsgierig geworden? Lees dan in Le Salon wat er gebeurde tijdens het event…

Λ

Individualiteit

Individualiteit

Persoonlijke aandacht, daar draait het om bij System Professional. Bij de introductie van de vernieuwde SP voor Europa in Rome genoten we dan ook van persoonlijke aandacht. SP nam een aantal Nederlandse vakredacteuren mee naar Rome voor de Europese lancering van een revolutie op haargebied. Want als je als kapper aan je klant vraagt wat voor haarproblemen hij of zij heeft, is het antwoord niet zo makkelijk. De klant wil altijd volume, maar door kleuren is het haar beschadigd geraakt. Welk verzorgingsproduct moet er dan gebruikt worden? In Le Salon lees je het antwoord.

Λ

Plantur 39

Plantur 39

Alcina Cosmetic brengt de haarverzorgingslijn Plantur 39 naar de consumentenmarkt. Een grootscheepse reclamecampagne in de damesbladen en op tv ondersteunt de actie. Ook de kapsalons moeten gaan profiteren van de grotere naamsbekendheid van Plantur 39. Michel Burgers en Erik van Damme van Alcina leggen uit waarom. Burgers: “Omdat het in Duitsland zo’n doorslaand succes was. Onder begeleiding van de reclamecampage verschenen we daar op de schappen en de verkoop verveelvoudigde.”

Λ

Verder in dit nummer

Actueel: Nieuws uit de branche
Meningen: Zelfstandig of ‘geketend’
Voet bij stuk: Klinkende munten
Spiegelingen: Kapsalon Haar Stijl, Langebroek
Financieel: Snelle ontwikkelingen rond betaalautomaten
Sales: Crisis
Steekproef
Inspirerend: 5 minute updo’s
Gespot
Fotogalerie
Step by step: Wild berries
Praktijk: Out of Shape
Ondernemen: Wat ging er mis?
Chain Reaction: Eerlijk zijn
Uitgekamd: Coos op pad
Producten: nouveautés

Het volgende nummer van Le Salon verschijnt rond 17 december.