Nummer 2, april 2014

Nummer 2, april 2014

Cover credits
Haar: Louise Vlaar @ Pro-Solo for Wella proffessional
Fotograaf: Ivo De Kok
Make-up: Angelique Stapelbroek
Styling: Annet Veerbeek

Λ

De man, de baard, de barbier

De man, de baard, de barbier

Het is inmiddels een jaar of tien geleden dat wijlen barbier Figaro Pasquale in de voorganger van dit vakblad (lees: Le Salon) de noodbel luidde voor het herenvak. De Italiaanse Amsterdammer, eens geroemd als apostel van het ambacht, vreesde na zestig jaar een stille dood voor zijn kwast en mes. “Waar zijn mijn opvolgers,” liet hij ons schrijven. Tien jaar na dato zal hij er ‘hemelend’ menig glas witte wijn op hebben gedronken, want de Nederlandse man wordt weer het heertje dankzij de vele barbershops in Nederland. Bij Barbers in Amsterdam en Schorem in Rotterdam bijvoorbeeld worden kwast en mes weer ritueel ter hand genomen. En ook buiten de Randstad laat de stijlvolle barbier zich inmiddels gelden. Neem The Barberstation in Nijmegen, de missie van Jean van Rossum (49). In StyleVision zijn verhaal.

Λ

FW 2014: Statements op niveau

FW 2014: Statements op niveau

StyleVision struinde Fashion Week Amsterdam af voor de leukste collecties en deze vind je terug in een inspirerend artikel vol foto’s. Maar er is meer. We spraken ook met hair artist Francis Schroembges. Zij was verantwoordelijk voor onder andere de looks van de shows van Ilja Vissers Ready to Fish, Edwin Oudshoorn en Tony Cohen. In het artikel lees je drie korte how to's voor haar haute coiffure.

Λ

Mannenmarketing

Mannenmarketing

Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus. Boeken vol zijn er geschreven over de verschillen tussen mannen en vrouwen. Hoewel we weten dat mannen en vrouwen zo ontzettend verschillend kunnen zijn, staan we vaak niet stil bij de verschillen in consumeren tussen mannen en vrouwen. Een goed onderwerp om eens onder de loep te nemen vanuit marketingperspectief. Zijn er grote verschillen tussen mannelijke en vrouwelijke klanten en hoe kun je ze het beste benaderen via je marketinguitingen? Je leest het uiteraard in StyleVision.

Λ

The Hair Project

The Hair Project

There is a new kid in town. De eerste editie van The Hair Project is inmiddels achter de rug. De nieuwe Hair Style werd het in eerste instantie genoemd, maar was dit concept dan toch echt anders? StyleVision ging op 16 en 17 maart naar Ahoy Rotterdam om het uit te zoeken.

Λ

Looks

Looks

Pastel of fel? Kleurexplosie of ingetogen? Smoky eye, nude look of metallic? Wat de inspiratie ook is, Parijs, een zonsondergang of juist het kleurrijke Brazilië, de gevarieerde hoeveelheid looks voor dit voorjaar/zomer maken het voor iedereen mogelijk om iets passends en flatterends te vinden.

Λ

Janice

Janice

In de rubriek De Spiegel vragen we bekende Nederlanders naar hun ervaring met huidverzorging, haar en make-up. Privé, maar ook werk gerelateerd. Dit keer Janice, modeontwerper, presentator en tv persoonlijkheid. Hoe verzorgt hij zichzelf en wat vindt hij belangrijk? Lees snel het artikel in StyleVision.

Λ

Verder in dit nummer

News: Laatste haar- en make-upnieuws
Beauty: Spring is coming
Fotogalerie: Visagie
Fotogalerie: Haar
Diary: Lost in translation
Steekproef
Inspirerend: The Chop
Praktijk: White hot
In de kijker: Achter de foto
Business: De man in de salon
Uitgelicht: Step-by-step lentelook
Special: Mannenproducten
Step-by-step Visagie: Rebel
Presentatie: NYCE
Uitstraling: Wat voegt jouw salon toe op het internet?
Step-by-step: Stoer en verzorgd
Behind the scenes: De winterse inspiratie
Tips & Tricks: Het kleuren van de toekomst
Producten: Productnoviteiten